Co mnie wyróżnia?

Budżet! Operuję na środkach finansowych, które posiada zleceniodawca. Nie narzucam stałych, nierozsądnych stawek. Określ zakres finansowy, jaki chciałbyś przeznaczyć na moją pracę, a ja spróbuję dostosować jakość i narzędzia do Twoich potrzeb.

Jestem świadomy, że każda firma jest inna i nie każda potrzebuje zabezpieczeń oraz jakości oprogramowania, jaką szczycą się agencje rządowe, NASA czy instytuty bezpieczeństwa. Małe firmy często potrzebują tanich stron, aby zaistnieć w sieci. Dla takich przedsiębiorstw taniej jest wymienić niskobudżetową stronę na nową, niżeli dbać o jej aktualizacje, bezpieczeństwo i politykę prywatności. Podobnie jest z blogerami i osobami, które chciałyby umieścić swoje portfolio w sieci. Niższe budżety są lepiej dopasowane do ich potrzeb.

Inna sytuacja odnosi się do firm, które przetwarzają dane osobowe klientów, zbierają zamówienia, dane kontaktowe i osobowe. Tego rodzaju firmy często przeznaczają znacznie wyższe środki pieniężne na działanie swoich sklepów i serwisów internetowych. Ważną dla nich kwestią jest bezpieczeństwo tych danych oraz poprawność przechowywania. Nikt przecież nie chciałby, aby konkurencja uzyskała dostęp do transakcji, czy listy klientów firmy i ich danych adresowych.

Ostatnią grupą są szpitale i agencje rządowe. Ta grupa posiada najczęściej najwyższe budżety, ponieważ przetwarzają one dane szczególnie wrażliwe (np. historie chorób, numery pesel). Ważnym wymogiem dla tych przedsiębiorstw jest bezawaryjność, ciągłość pracy i użyteczność (np. dopasowanie serwisów dla osób niepełnosprawnych lub optymalizacja czasu pracy pracowników firmy). Często tego rodzaju serwisy są monitorowane i zarządzanie w czasie rzeczywistym. Wszystko dla dobra ich pacjentów, klientów, wyborców czy po prostu współpracowników.

Skontaktuj się ze mną →

Moja oferta i kompetencje

Poniżej udostępniam listę najczęściej świadczonych przeze mnie usług i ich orientacyjne koszty. Jeśli masz problem, potrzebę, a nie znajdujesz jej na dostępnej liście, to zadzwoń. Spróbuję pomóc.

Tworzenie stron konwersji (ang. landing page)

Strony konwersji wykorzystywane są do obliczania skuteczności działań marketingowych np. liczby i częstotliwości kliknięć reklamy lub zasięgu i popularności wpisu w mediach społecznościowych.

Landing page (potocznie nazywany LP) nie jest stroną firmową, a jedynie jej wyróżnioną częścią, która skupia się na konkretnym celu. Strony konwersji często prezentują tylko jeden produkt (lub jedną grupę produktów). Ich celem nie jest promocja firmy, tylko rozwinięcie reklamy, którą kliknął użytkownik np. z Google AdSense lub Facebooka. Użytkownik, który otworzy stronę LP, powinien skupić się tylko i wyłącznie na jednym określonym celu, dla którego strona konwersji została stworzona. Może to być np. wypełnienie formularza kontaktowego, zakup konkretnego produktu lub rezerwacja wizyty.

Koszt wdrożenia strony konwersji szacuje się od 2.000 PLN.

Tworzenie stron reklamowych i wizytówkowych

Strony reklamowe i wizytówkowe są najprostszą, a zarazem najciekawszą graficznie formą przedstawienia firmy i oferowanych przez nią usług w Internecie. Ich głównym celem jest prezentacja oferty firmy, wywołanie pozytywnego wrażenia u klienta oraz nawiązanie pierwszych relacji produkt-klient, klient-firma. Strona produktowa jest jedną z najważniejszych i najprostszych form dotarcia do grupy docelowej firmy/produktu.

Dobrze stworzona wizytówka www powinna jasno prezentować produkt firmy lub samą firmę. Powinna być bezpośrednio skierowana na grupę docelową oraz umożliwić dostęp do pełnej dokumentacji oferowanych produktów i usług. Potencjalny klient powinien mieć możliwość zapoznania się z produktem, zrozumienia jego zasady działania, cech i właściwości.

Często w odbiorze produktu najważniejsze jest pierwsze wrażenie, dlatego prezentowany produkt powinien być przedstawiony w sposób ciekawy, oryginalny, a co najważniejsze spójny. Internauta odwiedzający stronę produktową powinien utożsamić się z produktem i identyfikować go z szatą graficzną serwisu.

Ostatnią, a zarazem najważniejszą cechą strony reklamowej jest wysoki stopień pozycjonowania w Internecie. Nawet najlepsza i najciekawsza graficznie strona internetowa nie pozostanie w pamięci użytkownika, który nie będzie miał możliwości jej nigdy odnaleźć. Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwarek internetowych gwarantuje wysoką odwiedzalność i dotarcie do szerokiego grona odbiorców.

Źle zaprojektowana strona reklamowa nie dotrze do grupy docelowej i nie przyniesie pożądanych korzyści.

Koszt wdrożenia stron reklamowych i wizytówkowych szacuje się od 3.000 PLN. Aby uzyskać więcej informacji, proszę o kontakt telefoniczny.

Tworzenie serwisów internetowych

Budowa strony internetowej to nie tylko umiejętność programowania, ale przede wszystkim zdolność do właściwego zarządzania kodem programistycznym i umiejętność racjonalnego obliczania złożoności obliczeniowej oraz pamięciowej napisanych algorytmów. Odpowiednio zoptymalizowany kod serwisu internetowego gwarantuje wysoką skalowalność projektu, płynne działanie i bezawaryjną pracę strony www przez długi czas.

Serwisy internetowe są różne. Posiadają różne funkcjonalności i grupy odbiorców. Ważną umiejętnością w tym zakresie jest potrzeba zrozumienia indywidualnych potrzeb klienta, jego firmy oraz odbiorców. Tego rodzaju realizacje wiążą się z indywidualnym podejściem do projektu, zmianą sposobu myślenia o produkcie, analizą obecnych rozwiązań klienta oraz jego konkurencji. Wspólnie z klientem wypracowywane są komponenty strony, które w możliwie najlepszy sposób będą pasowały do jego zapotrzebowania.

Koszt wdrożenia zaawansowanego serwisu internetowego szacuje się od 5.000 PLN.

Tworzenie sklepów internetowych

W dzisiejszych czasach (a zwłaszcza w czasach pandemii) coraz więcej użytkowników korzysta z usług online. Od 2019 roku liczba osób korzystających z e-handlu wzrosła kilkukrotnie w stosunku do poprzednich lat. Rynek online pozwala znacząco zwiększyć zasięg firmy i oferowanych przez nią produktów oraz znacząco obniżyć koszty utrzymania i prowadzenia działalności gospodarczej.

Budowę sklepu internetowego rozpoczyna się od określenia produktów sprzedażowych i ich ilości. Mogą to być przedmioty codziennego użytku, rękodzieła lub różnego rodzaju usługi kosmetyczne, stolarskie, czy budowlane. Obecnie dużą popularnością cieszą się systemy rezerwacji, które umożliwiają zakup usług, jak również pozwalają zarządzać dostępnym czasem pracowników firmy lub jej sprzętem. Sklep internetowy staje się nie tylko narzędziem sprzedażowym, ale również świetnym programem do zarządzania firmą i jej zasobami.

Koszt wdrożenia sklepu internetowego szacuje się od 5.000 PLN.

Tworzenie dedykowanych systemów CRM, CMS, CMMS, ERP, WMS itp.

W sieci można znaleźć wiele gotowych rozwiązań, które dedykowane są początkującym przedsiębiorcą lub małym firmą. Są one relatywnie tanie i uniwersalne. Spełniają podstawowe potrzeby firmy. Każda rozwijająca się firma dochodzi jednak w końcu do momentu, w którym podstawowe mechanizmy udostępniane w ogólnodostępnych systemach nie wystarczają lub proces ich wykorzystywania znacząco zwiększa czas pracy pracowników firmy. W takich przypadkach należy zacząć myśleć o wprowadzeniu dedykowanego systemu.

Jak sama nazwa wskazuje, „dedykowane systemy” są ściśle ukierunkowane i tworzone dla potrzeb konkretnej firmy. Nie są one uniwersalne. Tworzone są zgodnie z wymaganiami i systemem pracy konkretnej firmy. Mają skrócić czas przetwarzania informacji, zautomatyzować pracę i pełnić funkcję bazy danych. Często wiążą się z dużym początkowym kosztem realizacji, który szybko zwraca się w kolejnych miesiącach.

Koszt wdrożenia dedykowanych systemów szacuje się od 10.000 PLN.

Doradztwo w zakresie tworzenia i projektowania serwisów internetowych

Przeprowadziłem i zrealizowałem kilkadziesiąt różnych projektów. Mam ponad 10 lat doświadczenia w branży. Moja wiedza wynika z wykształcenia programistycznego i kierowniczego, ciągłego dokształcania oraz bogatego doświadczenia, które nabyłem w zrealizowanych projektach. Chętnie podzielę się tą wiedzą. Podpowiem Ci, w co warto zainwestować, a czego lepiej unikać. Co przyniesie zysk, a co może spowodować więcej problemów i strat.

Nie muszę zrealizować twojego projektu, ale mogę służyć dobrą radą dla Ciebie i Twojej firmy. Doświadczenie ma tutaj kluczową rolę.

Dostosowywanie serwisów internetowych pod urządzenia mobilne i wielkoformatowe

Elastyczny, skalowalny projekt strony internetowej (ang. Responsive Web Design — RWD) jest zbiorem technik mających na celu dostosowanie wyglądu i działania strony internetowej do wyświetlaczy urządzeń mobilnych (tabletów i telefonów komórkowych) i wielkoformatowych (dużych monitorów, telewizorów i projektorów).

Projekt RWD łączy ze sobą trzy techniki:

  • układu elastycznej siatki,
  • elastycznych obrazów,
  • zapytań medialnych.

Koszt dostosowania serwisu internetowego pod urządzenia mobilne i wielkoformatowe szacuje się od 1.000 PLN.

Zarządzanie zespołem IT i prowadzenie projektów

Od wielu lat zajmuję się prowadzeniem zespołu programistów, deweloperów, copywriter, testerów i grafików komputerowych. Wspólnie zrealizowaliśmy dziesiątki różnych projektów, których cześć możesz zobaczyć na tej stronie. Pracuję stacjonarnie, jak i zdalnie. Potrafię dostosować się do potrzeb zespołu, z którym wspólnie wykonuję zadanie. Jestem osobą techniczną, szybko rozwiązuje problemy i nie potrzebuję z każdym problemem kontaktować się z deweloperami. Jako lider twojego zespołu skrócę czas potrzebny na przetwarzanie informacji i procesy decyzyjne.

Masz jakiś fajny projekt? Potrzebujesz kogoś, kto poprowadzi Twój zespół, rozwiąże problemy i zmniejszy liczbę Twoich obowiązków? Zadzwoń! Dogadamy się.

Audyty serwisów internetowych

Przeprowadzam audyty stron i sklepów internetowych niezależnie od języka i systemu, w którym zostały napisane. Standardowy audyt polega na analizie jej poprawności realizacji w zakresie:

  • zgodności z dokumentacją (jeśli taka istnieje),
  • stosowania co najmniej podstawowych zasad dot. bezpieczeństwa,
  • spełnienia najnowszych wymagań dot. pozycjonowania (SEO),
  • stosowania ogólnie przyjętych zasad programowania,
  • zgodności z obecnymi standardami.

W celu realizacji audytu stosowane są różnego rodzaju narzędzia (zarówno te ogólnodostępne, jak i autorskie) w celu wykrycia nieprawidłowości znajdujących się na stronie lub konfiguracji serwera.

Efektem audytu jest dokument PDF zawierający średnio od 30 do 100 stron (w zależności od ilości informacji i błędów na stronie), w którym opisane są wszystkie rekomendacje, jakie należy wdrożyć na stronie, aby działała szybciej, bezpieczniej i lepiej (łatwiej) się pozycjonowała. Otrzymany dokument przekazuje się firmie programistycznej, która przedstawione rekomendacje zrealizuje.

Ogólnie audyt można podzielić na dwa rodzaje:

  • Audyt podstawowy — bada obecny stan strony bez ingerencji w jej kod programistyczny.
  • Audyt zaawansowany — bada obecny stan strony na podstawie informacji, które zwraca kod programistyczny (wymagany jest dostęp do kodu źródłowego strony).

Koszt podstawowego audytu pojedynczej strony (jeden link) wynosi 1.000 PLN. Koszt częściowego audytu pojedynczej strony (jeden link) szacuje się od 300 do 500 PLN.

Pozycjonowanie stron internetowych (SEO)

Zajmuję się pozycjonowaniem technicznym stron i sklepów internetowych. Pozycjonowanie techniczne to działania optymalizacyjne w obrębie strony internetowej, które mają za zadanie zwiększyć zrozumienie strony internetowej przez wyszukiwarki internetowe, a tym samym zwiększyć ich pozycje w wynikach wyszukiwania.

Problemem większości stron internetowych jest to, że są nieprawidłowo rozumiane przez roboty indeksujące. Wiele firm przeznacza znaczne środki na pozycjonowanie strony za pomocą słów kluczowych, a nie skupia się na jej prawidłowym zrozumieniu przez wyszukiwarki internetowe. Można to porównać do pisarza, który świetne pisze książki, ale jego nowym zadaniem jest napisać książę w języku, którego nie zna. Nawet najlepszy pisarz nie napisze dobrej książki, jeśli nie potrafi zrozumieć nomenklatury danego języka. Podobnie jest z robotami internetowymi. Aby wysoko wypozycjonować stronę, muszą one dobrze ją zrozumieć. Nawet niewielkie zabiegi techniczne mogą znacząco wpłynąć na naturalne pozycjonowanie strony internetowej, umożliwiając jej prawidłowy odczyt. Zabiegi techniczne SEO są formą pozycjonowania naturalnego, które bardzo cenione jest przez wyszukiwarki internetowe.

Większość firm pozycjonujących nie zajmuje się technicznym SEO. Pozycjonerzy to nie programiści i nie daj się oszukać. Ich zakres obowiązków jest inny. Dlatego zachęcam do skorzystania z doświadczenia osoby technicznej.

Koszt pozycjonowania technicznego strony internetowej szacuje się od 1.000 PLN.

Administracja serwisów i sklepów internetowych

Zajmuje się prowadzeniem i administracją stron www i sklepów internetowych. Wprowadzam nowe treści na stronę, optymalizuję zdjęcia, poprawiam istniejące elementy. Testuję i piszę scenariusze testów. Jeśli znajdę, to zgłaszam również błędy lub staram się je naprawić. Posiadam w zespole copywritera i redaktora. Dostarcz nam temat, a my przygotujemy dla Ciebie artykuł do publikacji na twojej stronie internetowej.

Modernizacje serwisów internetowych

Modernizacje stron internetowych są bardzo indywidualne. Zależą od modyfikowanej strony internetowej, metody jej produkcji, wykorzystywanych języków programowania, bibliotek czy frameworków. Z tego powodu, aby uzyskać więcej informacji, proszę o kontakt telefoniczny.

Integracje stron internetowych z zewnętrznymi aplikacjami (REST API)

Realizuję połączenia, komunikację pomiędzy serwisami internetowymi a zewnętrznymi aplikacjami klienta (np. własny CRM, system fakturujący, Subiekt, SAP itd). Synchronizowane dane są różne, dlatego, aby uzyskać więcej informacji, proszę o kontakt telefoniczny.