Przedstawione statystyki dotyczą rankingu najczęściej używanych motywów stron internetowych w systemie zarządzania treścią WordPress (ranking WordPress Themes). Poniższy wykres przedstawia procentowy udział poszczególnych motywów WordPress używanych na całym świecie, na dzień 18 maja 2015 roku.

[źródło: http://trends.builtwith.com, opracowanie własne]
Ranking WordPress Themes maj 2015
Popularność motywów w systemie WordPress w dużej mierze zależy od aktualnie ustawionego przez twórców domyślnego motywu. Programiści i administratorzy bazują często na oryginalnym (domyślnym) motywie, modyfikując go lub rozszerzając i dostosowując do własnych potrzeb i wymagań.
Aktualnie domyślnym motywem w systemie WordPress jest Twenty Fifteen. Jest on jednakże na tyle nowym motywem, że nie zdążył jeszcze znaleźć się w czołówce najpopularniejszych motywów (data wydania 18 grudnia 2014 roku). Za to jego poprzednik Twenty Fourteen będąc już na rynku ponad 17 miesięcy (data wydania 12 grudnia 2013 roku), zyskał tysiące zwolenników i sklasyfikował się na pierwszym miejscu z wynikiem 12.92% wśród wszystkich dostępnych motywów.
Nazwa motywu | Procentowy udział w rynku |
---|---|
Twenty Fourteen | 12,98% |
Twenty Eleven | 11,29% |
Twenty Twelve | 11,06% |
Twenty Ten | 6,89% |
WooFramework | 6,34% |
Avada | 3,60% |
Divi | 3,43% |
Thesis | 1,89% |
Canvas Theme | 1,71% |
Magazine | 0,98% |
Na niską popularność nowego motywu wpływa zwłaszcza metodologia właścicieli stron internetowych, którzy podczas tworzenia i modernizacji swoich witryn internetowych często jedynie aktualizują starszy motyw, nie zmieniając go na nowszy odpowiednik.

Podsumowanie rankingu
Najbardziej popularnymi motywami systemu WordPress okazały się domyślnie wbudowane przez twórców systemu motywy, zyskując łącznie niecałe 50% popularności, wśród wszystkich używanych motywów (Twenty Fourteen 12.92%, Twenty Eleven 11,29%, Twenty Twelve 11,06%, Twenty Ten 6,89%).
Do popularnych motywów, które nie należą do domyślnych rozwiązań należy zaliczyć WooFramework 6.34%, Avada 3.60% i Divi 3.43%. Pomimo ich znacznie niższej popularności zyskały wysoką przewagę nad innymi niedomyślnymi i konkurencyjnymi rozwiązaniami.